Vortex effect tutorial - After Effect

    Wiele osób jest fanem gwizdnych wojenn. Star War jest wszędzie obecne. Prędkość nad świetlna ,dawała by naszej cywilizacje potężne możliwości.

Może kiedyś przyjdzie ten moment , że polecimy z prędkością świetlną.

Zapraszam do zrobienia swojej wersji 

1. Robimy nową kompozycję ( Vortex ) 1920px / 1080 px , 30 klatek lub 60 klatek i czas jak nam pasuje.





2. Następna kompozycja  (Vortex textura) 1920px / 9000 px, 30 klatek lub 60 klatek oraz czas jak w pukcje 1.


3. Następnie dokładamy effect 'Fractal Noise'. Ustawiamy 'Fractal Type' - na Cloudy. Noise Type - Spline. Zaznaczamy 'Invert'. W Transform ustawiamy na '130' ,może też być fajne '120'. W tym przypadku ustawiamy wielkość chmur. Dodatkowo na osi czasu ustawiamy 'keyframe' w Sub Offset na '0,0;9180'






Uzyskujemy kosmiczne chmury.

4. Następnie 'Evolutnion' klikamy z przytrzymanym 'Alt' i włącza się nam tryb 'JavaScripte' 


Wpisujemy 'time*200' może też być 150 , dowolna wartość co nam pasuje.


5. Duplikujemy nasz 'Fractal Noise'. Klikamy PPM i wybieramy 'Transform , nastęnie 'Flip Horizontal'


6. Tworzymy 'Maske' i ustawiamy 'Mask Feather' na 54;54.

7. Przechodzimy do kompozycji ( Vortex Composition) 1920px / 1080 px. Przenosimy do niej 'Vortex Texture'. Tworzym cylinder i dokładamy efekt ''CC Cylinder'




8. Dodajemy kamerę i ustawioamy parametry. Zmieniamy zoom , może to być od 72 mm do 82 mm


9. Ustawiamy rotację kamer   [R] oraz 'keyframe' Dostosowujemy ilość rotacji do długości filmu. Ja mam 20 min. więc muszę mieć więcej rotacji,aby przyśpieszyć obroty w danym czasie.


10. Duplikujemy warstwę 'Vortex Texture' i nadajemy nową nazwę dla koloru 'Vortex Texture color 2'.
Na pierwszym 'Vortex Texture' nakładamy efekt 'Shine'


10. W zakładce efektu 'Shine' , pozycja 'Colorize' , w pozycji 'colorize' zmieniam na 'Deesea' oraz w 'Ray Length' zmieniam na '0'.


11. Następnie w warstwie 'Vortex Texture Color 2' w efekcie 'Shine' Zmieniamy w 'Colorize' ma 'electric' dodatkowo w 'Boost Ligt' podnosimy d owartości '4,5'


12. Dodajemy 'Adjustment Layer 1' oraz  efekt 'Curve' ustawiamy kanały kolorów ,tak aby utworzyć błękit z zielony.


13. Dodajemy nowy Solid i wstawiamy efekt 'Lens Flares' 



Komentarze