After Effect - reaction of anything to music - audio
After Effect pozwala na animację dowolnych rzeczy w rytm muzyki. Wielkość, kolory, ruch itd.
After Effect allows you to animate anything to the beat of the music. Size, colors, movement, etc.
Jak widać na zdjęciu, potrzebujemy tło, muzykę i tekst.
Wszystko zaczyna się od stworzenia kluczowych klatek audio (keyframe) dlatego na pliku audio klikamy PPM i wybieramy 'keyframe Assistant' dźwiek zostanie zapisany jako klatki .
As you can see in the picture, we need a background, music and text.
It all starts with the creation of key frames of the audio (keyframe), so on the audio file, click RMB and select 'Keyframe Assistant', the sound will be saved as frames.
Each frame is saved based on the sound volume.
Wszystko opiera się na kanałach jakie powstały na 'Audio Amplitude' . Kanał lewy, kanał prawy oraz ogólny jeden kanał both. Wszystkie te 3 kanały posiadają różne częstotliwości , pozwala to na ciekawe efekty podczas projektowania klipu. Będziemy łączyć wszystkie effecty do 'Slider'
Everything is based on the channels created on 'Audio Amplitude'. Left channel, right channel and general one channel both. All these 3 channels have different frequencies, which allows for interesting effects when designing a clip. We will combine all effects to 'Slider'
Mamy tekst ,któremu chcemy nadać jakiś ruch. Znajdujemy 'scale' w tekście i razem z ALT +LPM naciskamy na 'zegarek' Powinno otworzyć się okno do wpisywaniu funkcji. Następnie wybieramy 'Ślimaka' i przeciągamy do 'slider' kanału 'Both channels'. Mamy teraz połączony rozmiar tekstu z klatkami kluczowymi muzyki. Ale to nie wszystko.
We have text that we want to give some movement. Find 'scale' in the text and press ALT + LMB on 'watch'. A window for entering functions should open. Then select 'Snail' and drag 'Both channels' to the 'slider'. We now have a combined text size with music keyframes. But it is not everything.
Kiedy już przeciągnęliśmy połączenie do ścieżki dźwiękowej. Zakres skali ,rozmiaru tekstu jest uzależniony od audio. Oscylu od 0 do 400. Jednak nie pozostaje w rozmiarze jaki stworzyliśmy.
' temp = thisComp.layer("Audio Amplitude").effect("Both Channels")("Slider");
[temp, temp]'
Dodamy małą linijkę zapisu
'temp = thisComp.layer("Audio Amplitude").effect("Both Channels")("Slider");
[temp, temp]+ [100,100]'
Ta nowa linijka ustawia rozmiar na 100% w położeniu x i y.
Obecnie tekst reaguje na każdy dźwięk.
Na kanale do którego podłączyliśmy tekst, możemy wybrać jak ma reagować dźwięk. Przechodzimy do 'Audio Amplitude' przytrzymujemy ALT i LPM wybieramy zegarek. wpisujemy komendę 'ease(value, 0,0,0,0)' mamy wartość zakresu pierwsze '0' to poniżej minimum, drugie '0' to powyżej, trzecie i czwarte to procentowy zakres działania)
We have text that we want to give some movement. Find 'scale' in the text and press ALT + LMB on 'watch'. A window for entering functions should open. Then select 'Snail' and drag 'Both channels' to the 'slider'. We now have a combined text size with music keyframes. But that's not all. Once we've dragged the connection to the soundtrack. The range of the scale, text size depends on the audio. Oscillates from 0 to 400. However, it does not stay in the size we created.
' temp = thisComp.layer("Audio Amplitude").effect("Both Channels")("Slider");
[temp, temp]'
We'll add a small line of notation
'temp = thisComp.layer("Audio Amplitude").effect("Both Channels")("Slider");
[temp, temp]+ [100,100]'
This new ruler sets the size to 100% at the x and y positions.
Now the text reacts to every sound.
On the channel to which we have connected the text, we can choose how the sound should react. Go to 'Audio Amplitude', hold ALT and LMB and select the watch. enter the command 'ease(value, 0,0,0,0)' we have the value of the range, the first '0' is below the minimum, the second '0' is above, the third and fourth are the percentage range of operation)
Komentarze