4-Textury PBR Blender 2.90 NormalMap-Fioletowa Mapa

 


Niesławna fioletowa mapa! [purple map] :)

Chociaż wygląda to dziwnie dla twoich oczu, w rzeczywistości jest idealne dla twojego oprogramowania 3D, ponieważ każdy kolor reprezentuje inną oś kierunku. Zasadniczo komputer może łatwo zrozumieć kształt.

Normalna mapa jest świetna do małych i średnich wybrzuszeń. Jeśli potrzebujesz większych nierówności niż te, które zapewnia NormalMap, będziesz chciał również użyć mapy przemieszczeń (displacement map)!


Poniższy obrazek ukazuje podłączenie mapy . Mapę dodajemy przciskiem 'Add' lub skrótem przycisków [SHIFT+A] z zakładki wybieramy 'Textura' i następnie 'Image Textura'


The picture below shows the map connection. Add the map with the 'Add' button or with the [SHIFT + A] button shortcut, select 'Textura' from the tab and then 'Image Textura'




Obiekt bez włączonego NormalMap - An object without NormalMap turned on



Obiekt z włączonym NormalMap - An object with NormalMap turned on



Podłączenie NormaMap - NormaMap connection


Wybieramy 'Add' następnie klikamy na 'Vector' i już mamy 'Normal Map'

We choose 'Add' then click on 'Vector' and we have 'Normal Map'









Komentarze