Pierwszy materiałem tekstury podłączamy kolorowy obraz tekstury do obiektu, może to być format jpg, tiff, png. W tym celu przechodzimy do zakładki 'SHADING' .W górnym panelu programu.
Wybieramy 'Add' lub skrótem [SHIFT+A] następnie 'Texture' i następnie 'Image Texture' . Przenosimy na panel w kratkę. Dodajemy plik z kolorami podstawowymi , rozszerzenie pliku 'diff'. Z punktu 'żółtego' tekstury łączymy linią z punktem 'żółtym' , Principled BSDF.
Mamy dwie możliwości zabawy z kolorami plik 'diff' lub 'albedo'.
Tekstura Albedo
Niektóre z naszych tekstur zawierają teksturę albedo oprócz tekstury koloru. Jest bardzo podobny, ale ma jedną dodatkową zaletę: wszystkie cienie i światła zostały usunięte.
Czasami cienie i światła mogą być zbyt ciężkie lub nawet niepotrzebne, jeśli używasz tekstury przemieszczenia (displacement texture) na siatce.
Dobra zasada: wypróbuj najpierw mapę Albedo (używaj jej wszędzie tam, gdzie normalnie kładziesz Diffuse), jeśli wygląda dobrze, świetnie! Ale jeśli brakuje mu definicji, przełącz się na Diffuse. To naprawdę kwestia osobistych preferencji.
Komentarze